Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mae
#1504045
En tant som jag försöker hjälpa (80år).(vill inte köpa annan bil och inte kosta på så mycket)
Bilen en v70 98 Motor b5252s med fenix styrsystem.
Efter att bilen blev strömlös startar den inte. Tänder till men dör efter 2s. (tycker det låter som startspärr)
Mätt upp alla kablar till immoboxen samt ny antennring (samma ohmvärde på antennringen vid box och antenn)
Provat 3 olika nycklar.
Läste någon stans att bränslerelät stryps av startspärr provat att bygla ingen skillnad. Är det relät eller spridare startspärr bryter?
Går det att byta ut immo3 boxen och tejpa nyckel runt antenn eller är den även kodad i motorstrydon?
Några andra förslag?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1504050
Immoboxen och nyckeln är parkopplade, styrboxen lyssnar efter en "ok" eller "inte ok" signal från immoboxen. Således kan man alltså byta ut immobox+nyckel mot annan immobox med matchande nyckel. Och även byta ut styrboxen rakt av.

Det enda som alltså är kodat i styrboxen ang. immo är bara en bekräftelse-signal från immoboxen.

En bil som inte startar pga. startspärren ska f.ö. lagra felkod på detta som säger just att start misslyckats pga. startspärren ansett att fel/ingen nyckel använts.
av Mae
#1504064
glömde säga att (kommer inte ihåg riktigt vad autocom ärvärden sa) immoboxen men typ att den inte får svar på frågan ev ej känner av transponder.
Får leta efter ny immobox. Nackdelen är att alla skrotar verkar sälja utan nyckel. och nyckelkoderna så att man kan koda har man inte.

Sen får man tjöta lite på kä[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Nej inte hos volvo. Anledningen till att jag ä[…]

Eftermontera bluetooth v70 2012

I stort sett är det bara skärmen du kan[…]

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]