Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pop
#1502791
Hej.

Jag skrev innan om problemet med min fläkt inne i bilen i en annan tråd.

Efter att fläkten byttes så fungerade den kanon men efter ett tag så strular den igen :bored:

Jag misstänker att det kan vara fläktmotståndet kanske eller vad tror ni?

Den startar inte alltid så jag måste starta om bilen ca 3 gånger sen startar fläkten igen :-D

Bytte fläkten till en ny i från V parts.

Bilen är en Volvo V70-99 .
av Erik Å
#1502917
Men fläktmotståndet är inget motstånd utan en transistormodul som pwm-reglerar fläktströmmen, styrd av ACC-panelen..
av SubMarine
#1502927
Är det bara fläkten som sluta funka eller får du problem med andra saker samtidigt som t.ex. belysning? Tänker om det är något med tändningslåset vilket är väldigt vanligt (kan hjälpa att vrida tillbaka nyckeln något efter motorstart).
av pop
#1502936
Erik Å skrev: ons 22 jun 2022, 18:10 Men fläktmotståndet är inget motstånd utan en transistormodul som pwm-reglerar fläktströmmen, styrd av ACC-panelen..
Det är sant :-D

Jag får nog be han att plocka bort och kika på denna nya fläcken och se som han ser något skumt ;-)
av pop
#1502937
SubMarine skrev: ons 22 jun 2022, 19:59 Är det bara fläkten som sluta funka eller får du problem med andra saker samtidigt som t.ex. belysning? Tänker om det är något med tändningslåset vilket är väldigt vanligt (kan hjälpa att vrida tillbaka nyckeln något efter motorstart).
Det är bara detta med fläkten som jag har märkt i alla fall :x

Tänkte också på detta med tändningslåset men ser inget annat som strulat samtidigt :-D
Felkodsläsare vida

Hej! Ķort fråga till er. Jag har 2st s60 fr&[…]

@fjohan82 , Har samma märke, en 5-25 och en […]

Service

Tjena! Precis köpt en v60 och åker tr[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

som ovan, jag hade inte varit nöjd överh[…]