Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1484209
Hej.
Det vart en ny användare då min förra verkar slutat att fungera sedan jag var inne i forumet senast. Nåja det är enkla problem.

Har en ganska enkel fråga som jag hoppas någon kan svara på.
Volvo 850 Sedan -95. Inget ODB-uttag=den äldre modellen.

Har fel på höga bromslampan dvs den som sitter i bakrutan. Har kollat glödlampa och kabelanslutning fram till att kabeln försvinner mellan hatthyllan och gångjärnet för bakluckan.
Har även gått igenom kretsschema så jag fått hygglig koll på hur kablarna går samt vilka "uttagsnummer" som går vart. Misstänker att det kan vara kabelbrott eller att lampfelsreläet är trasigt. För att komma vidare i felsökningen behöver jag hitta det reläet och se om det kommer någon spänning i stiftet som går till höga bromsljuset (är väl stift 54H) samt ohm-mäta mellan kabeln som går ut ifrån 54H till pluspolen på lampanslutningen.
Eftersom det är vinter och kallt så tänkte jag vara lite lat och fråga vart reläet sitter. Naturligtvis kan jag följa kabeln ifrån vänster bakljus och se vart den går men om jag slipper riva ut all inredning i onödan stående i kallblåsten så vore jag mycket tacksam.
Så, vart sitter lampfelsreläet för bakljus-bromsljus på Volvo 850 sedan - 95? Någon som vet och kanske till och med kan skicka med en bild vore det mycket tacksamt.
Tack på förhand.
#1484294
Har lyckats att lokalisera reläet. Det sitter (i alla fall på min Volvo) rakt under vänster bakljus. Öppna luckan för att komma åt att byta lampor i vänster bakljus och titta rakt nedanför bakljuset. För att komma åt reläet måste plastkanten bak samt klädsel på vänster sida delvis demonteras.

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]