Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av BertilS70
#1484536
Va! Jag har fått lära mig (från Robert DIY kanske, eller någon annanstans) att den pinnen ska vändas bakåt i bilens färdriktning, in mot oljelocket. Min nya termostat hade en sån, köpte Febi Bilstein.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1484537
Jaså det var som fasen jag har ju alltid vänt pinnen/ hålet i mot kylaren eller framåt om man säger så.
Ja jag kan ju ha gjort fel?.
Eller du?.
Senast redigerad av 2 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1484543


Här ska pinnen sitta som du säger in mot oljelocket.

Edit har åkt med pinnen framåt i min bil x antal tusen mil har inte märkt något konstigt.
Möjligt att det inte har någon betydelse vad vet jag.

Edit nu ställde jag till med mer bekymmer :bored:
av Erik Å
#1484600
Är det den lilla "pysventilen" ni pratar om (niten som sitter halvlöst)? Kan det verkligen spela någon roll åt vilket håll man vänder den? "Bleed hole facing highest point (FRONT of car)" enligt Matthews. Men termostaten sitter ju nästan perfekt vågrätt i blocket, det går ju inte att definiera en "highest point" då :P
Hela termostaten går vad jag förstår inte att montera fel väg dvs uppochner, den får inte plats då.
Angående startproblemen, kolla att MAP-slangen inte har fått torrsprickor (om det nu finns sådan på den årgången, det gör det förmodligen inte?)
Senast redigerad av 1 Erik Å, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1484602
Ja det är pysventilen vi snackar om. Jag vet inte om det spelar någon roll verkar finnas lite delade meningar som vanligt.
Användarvisningsbild
av BertilS70
#1484893
Erik Å skrev: ons 19 jan 2022, 23:05 Är det den lilla "pysventilen" ni pratar om (niten som sitter halvlöst)? Kan det verkligen spela någon roll åt vilket håll man vänder den? "Bleed hole facing highest point (FRONT of car)" enligt Matthews. Men termostaten sitter ju nästan perfekt vågrätt i blocket, det går ju inte att definiera en "highest point" då :P
Hela termostaten går vad jag förstår inte att montera fel väg dvs uppochner, den får inte plats då.
Angående startproblemen, kolla att MAP-slangen inte har fått torrsprickor (om det nu finns sådan på den årgången, det gör det förmodligen inte?)
Har för mig att jag läst i forumet att -98 inte har nån MAP-slang.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]