- tor 14 apr 2005, 21:40
#7106
Volvo tycker ju att det är servicevänligt när kåpan sitter med bara en skruv...
Jag brukar göra märken på dreven mitt för skarven mellan toppen och camcarriern innan jag tar loss remmen. Då slipper man lägga på kåpan för att kolla att det står rätt. Lägger man en skruvmejsel i kuggluckan så ser man bra.
Det kan vara trassligt att trä ut remmen nere på vevaxeln med, det ska ju göras utan att ta loss remskivan. Ibland åker den loss ändå...
Det dumma med dornet för att låsa vevaxeln är att hålet sitter innanför startmotorn. Men det är nog sant att man borde hänga på låsverktyget lite oftare.
Jag brukar göra märken på dreven mitt för skarven mellan toppen och camcarriern innan jag tar loss remmen. Då slipper man lägga på kåpan för att kolla att det står rätt. Lägger man en skruvmejsel i kuggluckan så ser man bra.
Det kan vara trassligt att trä ut remmen nere på vevaxeln med, det ska ju göras utan att ta loss remskivan. Ibland åker den loss ändå...
Det dumma med dornet för att låsa vevaxeln är att hålet sitter innanför startmotorn. Men det är nog sant att man borde hänga på låsverktyget lite oftare.
1. Felsökning
2. Reparation
PM:a mig inte om bilfrågor, ta det ute på forumet!
2. Reparation
PM:a mig inte om bilfrågor, ta det ute på forumet!