Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Seamaster6
#1477332
Hej alla Volvo snillen och andra smarta...
Jag har en S70 T, 99, optimerad av Autotec i Trollhättan steg3, 318 hkr som numera kursat, så jag kan inte få info därifrån längre.
Har problem vid start, och haft det ganska länge nu, men inte hittat felet.
Upplever att den startar bättre när den stått länge, (några timmar) men när den är varm är det näst intill omöjligt.
Har bytt bränslepump, bränslefilter, bränslerelä, vevaxelgivare, kamaxelgivare, vaccumslangar, backventiler som går till konastern och turbon, har även dragit alla slangar o kollat dem, nyckelantennen, tändstift och skött servicen som man ska....
Vet inte sambandet men.....
Dessutom tvärdör motorn precis vid 4500 varv, men inga övriga motorstörningar finns, motorn levererar fullt till 4500och släpper jag där så går den perfekt igen, nästan som ett övervarvningskydd slår av.
Har varit inne på och är, att just detta problem kan ha ned westgaten att göra, men vill inte vrida på den i nuläget eftersom det är ett startproblem jag vill ha ordning på först.
Vet egentligen inte hur länge just det problemet varit, eftersom motorn levererar så mycket pulver så jag inte behövt varva mer någongång.
Vet inte om det finns ett samband, men tror inte det.
Har läst av på volvo och även på verkstaden hemma och ingen felkod har kommit upp.
Någon som haft detta problem ?
Tacksam för svar
Kenneth på Ön

Billigaste lösningen är att ersätta[…]

Kolla trycvärden och temperaturer på en[…]

Nästa elbil från Volvo?

I carup står det att Volvo ska presentera n&[…]

Superkort klipp men så här ser det ut f[…]