Moderator: Moderatorer
Erik Å skrev:Jag menar gummitätningen mellan ytterknut och hjullager, den som ska hindra vatten att krypa in i splinen.. den går att montera felAha, nix sån tätning hade jag varken från fabrik eller nu med SKF.
Erik Å skrev: ↑tor 02 dec 2021, 21:46 Blir det avbrott i en givare så sätter ABS-enheten med all sannolikhet felkod. Lossar kransen så det inte kommer några pulser alls så får man felkod efter en stund.Ja den högra ser inte rolig ut, svårt att få på bild, men spräckt är den inte men tänderna flagnar liksom.
Skulle en dålig krans (eller dålig passning mellan krans och givare) ge pulser under t.ex. halva varvet så kommer ABS-enheten förmodligen att vara nöjd med tillvaron men ändå bete sig jättekonstigt..
Erik Å skrev: ↑fre 03 dec 2021, 01:55 Men kolla på vänstra sidan att kransen ligger på rätt "djup" så att den hamnar mitt för givaren. Även om du inte har någon tätning så hänger det på om splinen går helt i botten i lagret, och hur långt in på knuten som kuggkransen faktiskt sitter.Jo då, såg fint ut -linjerar bra