Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LiamLindell
#1476445
Har en Volvo 854 årsmodell 95 och den startar inte. Nu är det såhär att jag var ute och körde en runda. Bommarna föll ner vid tåget så jag stannade och då märkte jag att min varvtals mätare, temperatursmätare , stereo och soppa mätare hade dött helt. Tänkte att de kunde varit nåt glapp eller nåt liknade men då körde jag när bommarna hade höjts och då körde jag till närmaste ställa att stanna på snabbt, så stängde av bilen och då så skulle jag starta igen men den va helt död, ingenting händer. Tänkte att mitt batteri va dött på nåt höger o vänster. Så ringde en kompis som hjälpte mig med startkablar. Gick igång utan problem, men hann köra cirka 40 meter tills allt la av igen o bilen körde bara långsammare och långsammare tills jag stod stilla. Sen fick jag lämna bilen där och hem o ladda batteriet o efter de så gick bilen igen så tänkte inte mer på de men cirka 1 timme senare så hände exakt samma igen mitt under körningen. Kollade batteriet och vätskan va grön som den skulle. Någon som vet vad problemet kan vara? Det är precis som om batteriet skulle varit dött för startmotorn snurrar två långsamma varv sen ger upp helt. Ibland under andra snäppet på tändningen så hoppar temperatursmätaren upp och ner tills den lägger sig längst ner igen även fast bilen nyss varit igång. Också nått konstigt att när den va nästan död var spänningen på cirka 11-12 volt o den sänktes väldigt hastigt även fast bilen stod igång. Tänker mig generatorn eller batteriet de fel på men inte helt säker. Tänker ju att även fast bilen är igång så ska generatorn hålla bilen igång och om det är fel på generatorn så tänker jag att batteriet bör hålla den igång för hade laddat de fullt osen dog det efter 1 timme.
Senast redigerad av 1 LiamLindell, redigerad totalt 0 gånger.

Tjena! AC i denna V70 2011 blåser ut kall lu[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]