- tis 09 nov 2021, 22:25
#1473396
Nån som har en bra ide varför tomgången ibland landar på 1100 rpm i stället för normala 880?
V70 mk 1 -00, B5244S2. Går helt perfekt i övrigt. Helt varmkörd, hade gått 40 minuter långsam landsvägsåkning denna gång det hände.
När det hände i somras så gjorde jag rent spjällhuset, ingen skillnad. Men efter ett tag försvann problemet av sig själv.
Misstänker vakuumläcka i bromsservot, provade att peta på bromsen i dag men varvtalet låg stabilt på 1100 ändå
Kanske läge att prova lossa evap-slangen från insuget och plugga nippeln? Tempmätaren fungerar helt normalt.
Eller ska man rentav lyfta batteripolen och nollställa lambdaadapteringen?
Jag justerade faktiskt bränslet nyligen till mindre andel E85 pga prisbilden.. Men den har gått minst 10 mil sen dess, borde ju ha hunnit adaptera?
V70 mk 1 -00, B5244S2. Går helt perfekt i övrigt. Helt varmkörd, hade gått 40 minuter långsam landsvägsåkning denna gång det hände.
När det hände i somras så gjorde jag rent spjällhuset, ingen skillnad. Men efter ett tag försvann problemet av sig själv.
Misstänker vakuumläcka i bromsservot, provade att peta på bromsen i dag men varvtalet låg stabilt på 1100 ändå
Kanske läge att prova lossa evap-slangen från insuget och plugga nippeln? Tempmätaren fungerar helt normalt.
Eller ska man rentav lyfta batteripolen och nollställa lambdaadapteringen?
Jag justerade faktiskt bränslet nyligen till mindre andel E85 pga prisbilden.. Men den har gått minst 10 mil sen dess, borde ju ha hunnit adaptera?