Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jonnyo
#1473203
Har en S70 som läcker in vatten bakom klädseln vid förardörren.Har haft av klädseln på takstolpen men kan inte se var det kommer in.Finns det något speciellt ställe som är vanlit på S70. Provade att sätta silvertejp på utvändiga listen där railsen skall sitta och då var det tätt nån dag men började läcka igen.Alla tips mottages tacksamt.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1474915
Nja jag minns fan inte :oops: men jag har lite rost bakom listen i överkant som skulle behöva fixas innan det börjar läcka in.
Där i mot kan jag nog ha nämnt nått om dränerings hålet på passagerar sidan i baljan framför vindrutan under plasten.
Det är 4 hål sammantaget (2 på var sida) med en slang på varje som går ner till hjulhusen rakt ut i luften.
2 är ovan på plasten och lätta att komma åt. Det finns ett på förarsidan lite framför/under säkringslådan syns om man öppnar huven lite svårt o komma åt utan att ta bort säkringslådan som även innehåller mer grejor. Men jag lyckades med en lång smal extra lång blåspistol till sist utan att ta bort lådan. Jag tog bort plasten framför vindrutan o blåste rent i dräneringshålet bredvid kupefiltret (passarerar sidan) gjorde rent hela utrymmet samtidigt och nytt kupefilter. Japp det var rätt jävligt att få bort torkarna i mitt fall.
Självklart kan det läcka in ovan i från och rinna neråt och åt sidorna. Det kan läcka runt hela vindrutan. Men för mig låter det iaf som det läcker in nånstans längre ner men vad vet jag sånt där kan va lurigt.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1475058
Erik Å skrev:Här, men det var nog skruvarna till rails som läckte..?
Ja just det det där minns jag nu när jag ser det i länken :oops: . Fick tydligen ordning på saken det är tätt fortfarande där bak :-)
Det här med att rensa rent i dräneringshålen och lådan under plasten framför vindrutan får man ju göra ibland ska kika där jag med. Innan vintern kommer.

Vad har TS kommigt fram till det är jag nyfiken på?.
av jonnyo
#1482843
Tätade runt vindrutan och det verkade tätt men nån dag senare läcker det igen.Verkar vara ovankanten på dörren där listen sitter som tätar mellan tak o dörr. Fick hjälp och spola vatten utifrån men då var det tätt men var gång det har regnat är sätet blött.
Lövets Tesla M3 LR AWD

Fortfarande nöjd såhär 1 1/2 &arin[…]

Hej har fått upp motorsystem service erfordr[…]

Den eviga däcksfrågan

Om du tar bort spacers blir det ju ännu v&aum[…]

Byta larmsiren.

Hej. Har letat runt men blir inte riktigt klok p&a[…]