Webbmaster skrev:Kör inte med 850 men ha koll på...
skrapiga synkroniseringar i växellådan
gnällande koppling
trasig luftkonditionering
krånglande bränslestyrenhet
knirrande länkarmar
glapp i krängningshämmare
oljeläckage i motorn
kärvande bromsar
Spec i dom första mod blev bättre och bättre med åren...
bromsana beror på hur du kör använder du dom krånglar dom inte men kör du som en gubbe och motor bromsar mer för att slita så lite som möjligt på klossarna då blir som följd att dom kärvar bak för det är bara 30% bromsverkan där och 70% fram
synkringarna i växellådan gäller dom gamla 850 92-93
bränslestyrenheterna på första turbo bilarna fick man byta ut på grund av att tomgången haka sig m.m vist har någon pajat på vanliga men oftast är det fel på nå mer som gjort att den blivit bränd
olje lekaget mellan motor och låda är oftast fixat på dom flesta nu
k-stagen nu har dom äntligen fått ordning på
så efter 95- så är det faktis ett bra köp beror på hur den är skött med isf :!: