Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av myvolvoov70
#1466311
Hejsan!
Jag köpte en v 70 av en vän.
Medvetandes om felet dem haft på bilen. Bilen startar inte, men också stannar aldrig under färd. Bilen Går bara på startmotorn, tog hem bilen. slog till bränslepumpen med en gummiklubba sen starta skiten.
Jag hörde inte att bränslepumpen gick i gång därav byta jag.. Sen har bilen gått bra i 2 månader nu ca.
I fredags kunde man under färd höra att bränslepumpen gick upp i högvarv hela tiden.
Igår måndag starta bilen men i samma sekunde den tände till i så dog skiten. Nu går den bara på startmotorn. hör inte att bränslepumpen går igång.
Kan det vara pumpen igen ?? 2 månader liksom känns otroligt att pumpen kan vara kass liksom.
Kollat standardfelen med om reläet funkar etc.
Skrot... blir så trött på bilen.
Vad hade ni felsökt först ? Mvh !
av myvolvoov70
#1466360
Rejser99 skrev:Sitter pumpen nedsänkt i tanken? Ett vanligt fel är i så fall att man har fel typ av bränsleslang kopplad på pumpen vilket medför att slangen äts upp av bränslet i tanken.
Hej, dem sitter under baksätet. Nedsänkt näe alltså dem sitter ju ner i tanken men inte hela pumpen.
Det är en automatare. Sett folk här i detta forum har samma fel men dem säger ju att pumpen går igång. Men dem är inne på kamaxel/vevaxel givare.. Men samma dilemma som mig förutom att jag är 100 på att pumpen icke går. Bilen går bra när dem går. Rullat 17000.
Har ibland haft felet att kör jag bilen varm ställer mig för att snabbt springa in på ica tex kommer ut, startar den startar lägger i växel möget dör. Då har det bara varit att starta om på nytt så har den gått.
Frågan är varför pumpen gick upp på högvarv nu tvärdöd. Har liksom inte bränslepumpar på lager. Haha
av myvolvoov70
#1466392
Nej den går inte igång alls när man vrider på tändningen.
Och man hörde i varjefall pumpen på avstånd ifrån bilen nu sedan i fre fram till det att den dog i måndags. Men förra ägaren har bara låtit bilen stå när den gjort såhär så kan de ta allt från veckor till månader sen har den gått att starta igen.

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen