Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av metalman
Jag har problem med min 850 -93....
Jag har bytt vevhusvent. och oljeseparatorn och olja och filter, men nu så misständer den något på tomgång och upp till ca. 3500varv/min
Finns det någon som har något förslag på vad man ska göra åt detta eller vad det kan vara som gör det.
Stiften är också bytta så klart...
av gunnar_hoj
har samma problem, nu när jag har bytt oljefälla mm. har bytt stift och fördelarlock ,men ingen skilnad, går din rent etfer 3500 varv?
g..
av gunnar_hoj
Hej igen, jag bytte luftmassamätare då försvann mitt problem.. ett tips dra ur kontakten till mätaren, då dör motorn, men starta bara med lite gas så fungerar det ändå. går motorn jämt då så är det bara att byta mätaren, enkelt och kostar ca 1500 på skroten
Gunnar
av metalman
Det var vakuumslangen som går till reläet som styr bränsleblandningen som hade trillat bort av misstag så nu funkar bilen igen utan några problem
av *pettson*
metalman skrev:Det var vakuumslangen som går till reläet som styr bränsleblandningen som hade trillat bort av misstag så nu funkar bilen igen utan några problem
hade du berättat att du hade en 10 ventilare så hade du nog fått svar mycket tidigare om detta.

Volvo går dåligt så det gör[…]

GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)

Semester... Är man pensionär kan man &ar[…]