Sida 1 av 1

Trimma t5

Postat: sön 12 sep 2021, 18:36
av Rasmus7777
Tja har en b5204t i min 940 som är rätt standard , tänkte försöka få runt 350-400hk och behöver råd över vad som ska göras för att uppnå effekten , tänker mig turbo , grenrör , spridare , hprofil stackar .

Re: Trimma t5

Postat: sön 12 sep 2021, 19:15
av Marlboroman
Bensin eller E85? Original styrsystem? Budget? Det finns flera vägar att gå, men det beror på hur mycket man vill bygga om och hur mycket det får kosta. För man lär ha råd med dem där grejerna runt om också: koppling, soppapump, bygga om avgassystem, tryckrör, intercooler, inloppsrör, lmm-hus(?). Borrning + nya kolvar (och en 2,3-vev) är också en sak att ha i åtanke om motorn gått långt. Ska det finnas utrymme att ta ut mer effekt framåt? Ska bilen gå på gatan så man lär besikta?

Re: Trimma t5

Postat: sön 12 sep 2021, 19:45
av Rasmus7777
Sitter 3” från downpipe just 3” aluminium tryck rör och en fetare intercooler gör det , tanken är väll att åka med original styrsystem i början iallfall , tanken är väll att åka bensin , reggad är den redan men ska väll försöka få det att se rätt original ut , motorn har rullat 10000 mil så gått speciellt långt

Re: Trimma t5

Postat: sön 12 sep 2021, 21:18
av Marlboroman
Då lär du ha chip, ett större lmm-hus och gröna r-spridare. Har du ett 850 grenrör så byt ut det till ett -688 (japan) eller -921 (R), vilket av dem spelar ingen roll. Val av turbo beror ju lite på om man siktar på 350 eller 400hk. För original look och runt 350hk är ju ett 19T ett rätt givet val. För 400hk så är det dags att börja titta på aggregat som kräver mer ombyggnationer och inte ser lika original ut.

Re: Trimma t5

Postat: sön 12 sep 2021, 23:34
av Lucif3r
Byt vevparti så du får 2.3l så får du genast ~20hk mer också.