Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av arvidmelander
#1462748
Tjena har en Volvo v70xc 99 som är svår startad. Det tar ca 10-20 sekunder för den att tända igång och funderar på om det kan vara bensin läcka. Lyfte upp bilen och såg att det rann lite bensin på tanken som åkte ner över båda sidorna. Men eftersom det är en awd så är det ett helvete att ta ner tanken så det är det sista jag vill göra. Problemet kom efter jag hade tagit ner växellådan för att byta koppling och sen när jag satte ihop allt igen så starta den dåligt. Kan det vara någon kontakt i motor utrymmet som inte är påsatt ordentligt eller något annat. Tänkte kolla om det är något bensin tryck i systemet för att se om det verkligen är det som är felet. Vart är bäst stället att kolla det på ? Men tror ändå att det kan vara något annat eftersom den gick jättebra innan kopplings bytet. Ge gärna tips på saker jag kan kolla och vart de sitter
Mvh Arvid
av SubMarine
#1462772
Startar den lättare om du slår på och av tändningen några gånger innan du försöker starta? Bensinpumpen primar systemet några sekunder varje gång du slår på tändningen.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]