Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Erik Å
#1457352
gubbstrutt skrev: ons 04 aug 2021, 23:49 Ok då behöver jag inte tänka på vilken sida mina lösa suttigt på då.
Man kanske borde växla sida med avsikt, beläggen nöter förmodligen mer på glidytorna som är vända uppåt.. ?
Ska titta hur ytorna ser ut när jag slipar upp dem. :P
Senast redigerad av 1 Erik Å, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1457353
Erik Å skrev:Denna gång blir det två lager lamineringsepoxy och sen två lager hammarlack (ÖoB har Hammerite silvergå för 129 kr/250ml)
Ska testa samma färg spes som du har på hållarna. Oken fram och bak har jag måla med nått dyrt som heter Foliatech bromsok färg. Bak oken målade jag förra året inge rost än. Ja draget minns jag vi hölls med ungefär samtidigt på det har jag Ca primer 2 lager 2k svart bil färg samt ett lager tjock undereds massa på sprej burk ingen rost på mitt drag heller ännu.
Senast redigerad av 1 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1457354
Erik Å skrev:
gubbstrutt skrev: ons 04 aug 2021, 23:49 Ok då behöver jag inte tänka på vilken sida mina lösa suttigt på då.
Man kanske borde växla sida, beläggen nöter förmodligen mer på glidytorna som är vända uppåt.. ?
Ska titta hur ytorna ser ut när jag slipar upp dem. :P
Ska kolla jag med. :nerd:
av Erik Å
#1457355
Man bör nog matta ner epoxin innan man målar med hammarlack, misstänker att hammarlacken inte fäster på den glatta plastytan annars..
Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Härligt snabbt agerat!