Pulserande belysning in- och utvändigt samt ryckig körning Volvo V70-99
Postat: mån 19 jul 2021, 13:41
Hallå!
Jag har i min ägo en V70 -99 där jag för cirkus 2 månader sedan bytte ut generatorn till en bättre begagnad efter att den tidigare la av helt. Efter generatorbytet märkte jag att den är lite orolig på tomgång, den håller inte på att dö men den pulserar lite och går ryckigt om jag inte ger gas. Varvtalet är strax under 1000. I samma veva så märkte jag även att all belysning, in- samt utvändigt ”pulserar”. Vet inte vad detta kan bero på, åkte tillbaka till mekanikern som bytte generator för o kolla om han kanske ”glömde” sätta i något, han gjorde även en felsökning men hittade inget. Har även pratat med flertalet andra verkstäder där alla säger olika. I början misstänkte mekaniker att det var gasspjället som busade, medans en annan mekaniker trodde mer åt tändspolarnas håll. Jag har mätt laddningen och den laddar som den ska. Batteriet är även det helt nytt, byttes även det för 2 månader sen, ungefär en vecka innan generatorbytet.
Bilen är i fullt körbart skick, pendlar ungefär 10 mil med den varje dag och har gjort i 2 månader. Någon som har koll på vad felet kan vara, eller har något liknande problem? Har kikat i olika trådar här på forumet men väldigt olika svar!
Jag har i min ägo en V70 -99 där jag för cirkus 2 månader sedan bytte ut generatorn till en bättre begagnad efter att den tidigare la av helt. Efter generatorbytet märkte jag att den är lite orolig på tomgång, den håller inte på att dö men den pulserar lite och går ryckigt om jag inte ger gas. Varvtalet är strax under 1000. I samma veva så märkte jag även att all belysning, in- samt utvändigt ”pulserar”. Vet inte vad detta kan bero på, åkte tillbaka till mekanikern som bytte generator för o kolla om han kanske ”glömde” sätta i något, han gjorde även en felsökning men hittade inget. Har även pratat med flertalet andra verkstäder där alla säger olika. I början misstänkte mekaniker att det var gasspjället som busade, medans en annan mekaniker trodde mer åt tändspolarnas håll. Jag har mätt laddningen och den laddar som den ska. Batteriet är även det helt nytt, byttes även det för 2 månader sen, ungefär en vecka innan generatorbytet.
Bilen är i fullt körbart skick, pendlar ungefär 10 mil med den varje dag och har gjort i 2 månader. Någon som har koll på vad felet kan vara, eller har något liknande problem? Har kikat i olika trådar här på forumet men väldigt olika svar!