Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CurtG
#1454363
Exv ofta vid halv femtiden på morgonen. Inte kul vare sig för mig eller grannar!
Jag förstår omtanken vid ev inbrott, men kan det vara någon sensor som överreagerar? Kanske bör bytas? Kan man koppla bort på en så gammal pärla?
Jag har inga rapporter om larm när bilen står i låst flerbilsgarage.
Kommentarer/synpunkter tas tacksamt emot.
#1454579
Är det möjligt att fjädrar och stötdämpare är så trötta att bilen gungar som en finlandsfärja i hård sjö?
Annars ska knappast larmet lösa ut ens i storm. Min förra S70 larmade någon gång om det var höststorm, men då hade en trädgren blåst ner på taket.
av CurtG
#1454615
MarcusJ skrev: lör 17 jul 2021, 22:48 Är det möjligt att fjädrar och stötdämpare är så trötta att bilen gungar som en finlandsfärja i hård sjö?
Annars ska knappast larmet lösa ut ens i storm. Min förra S70 larmade någon gång om det var höststorm, men då hade en trädgren blåst ner på taket.
- Nej jag tror inte det, i så fall hade både bilprovningen och jag haft tankar om det.
Men jag låser med nyckel så länge, kom jag på.
#1454648
Det skulle inte kunna vara själva larmsirenen som sitter på torpedväggen?. Har sett här att batteriet i sirenen blir dåligt med läckage som följd. Det förstör då kretskortet i den med diverse jobbiga fenomen som följd.
av CurtG
#1465665
- Osäker på vad sirenen mitt på torpedväggen har för funktion.
Enligt div på Youtube finns en elektronikenhet bakom höger innerskärm som även tycks kunna avge larmljud. Det är dennas batteri som läcker och skadar kretskort. Sirenfelet:

Finns oxo tips om modifiera relä 210/211 var det nu sitter. Någon som vet?
https://www.volvoforums.org.uk/archive/ ... 85692.html

Det som händer är att den tvekar på[…]

Bakfjädrar.

Bil och modell: V70 2.5FT 2009 Nivomat. Jag uppt&[…]

Hej allesammans, har en Volvo V70 från 2016 […]

Jag ska byta kamrem på min v70 05. När […]