Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1454679
MarcusJ skrev:... men är det Biltema skulle jag byta efter två år.
Det är sällan det blir problem med tänddelar på 85x70 enbart baserat på märke. Måndagsex. kan man givetvis alltid råka ut för, oavsett märke.
Mina biltema-rotor/fördelare är inne på sitt 8e år, ser fortfarande nästan nytt ut :-) Deras tändstift är ju brisk, så det är rätt bra saker det med, bara man ser till att köpa rätt enl. brisks lista, och inte biltemas lista.
#1454839
Lucif3r skrev: sön 18 jul 2021, 15:10
MarcusJ skrev:... men är det Biltema skulle jag byta efter två år.
Det är sällan det blir problem med tänddelar på 85x70 enbart baserat på märke. Måndagsex. kan man givetvis alltid råka ut för, oavsett märke.
Mina biltema-rotor/fördelare är inne på sitt 8e år, ser fortfarande nästan nytt ut :-) Deras tändstift är ju brisk, så det är rätt bra saker det med, bara man ser till att köpa rätt enl. brisks lista, och inte biltemas lista.
Stiften (Brisk) tycker jag är bra, rotorn jag köpte i höstas var sprucken för två veckor sedan. Fördelarlocket verkar hålla länge. Tändkablar från Biltema har jag provat två gånger, båda gångerna lämnades de tillbaka på garantin då det blev överslag i kablarna med rejäla brännmärken.
Minst sagt ojämn kvalitet där alltså, och generellt kort livslängd förutom på stiften.

Tändspolen är en detalj som ofta glöms bort. Köp en ny av välkänt märke på Autodoc för några hundralappar, så kan det nog bli bra.
Bruten fjäder framvagn

Inga problem att byta bara ena sidan på de[…]

Japp, då kan du ta ut felkoder på t&au[…]

Bussningar länkarm duett

Det finns verkstadshandböcker på PV-klu[…]

Rekommenderar att vänta med mjukvara 3.0, den[…]