- tis 18 maj 2021, 12:08
#1446159
Hej, helt ny medlem här.
Fick ett tråkigt samtal från bilverkstaden. Började med att ETC började lysa och bilen gick konstigt men bara ibland, dom bytte gasspjäll för 7 år sedan så jag började misstänka det, då bilen agerade precis på samma sätt. Verkstaden gjorde samma bedömning och bytte gasspjället, bilen gick bra i några timmar men sen började problemen igen men denna gång tändes även motorlampan. Jag åkte direkt till verkstaden och dom kollade felkoder, tydligen får bilen en massa felkoder på i princip alla motorgivarna, gas, temp, etc.
Deras bedömning är då att sälja som reservdelsbil, det är inte värt/går inte att byta styrenheten, stämmer detta?
Är det dags för min volvo att bli slaktad efter 31000 futtiga mil?
Fick ett tråkigt samtal från bilverkstaden. Började med att ETC började lysa och bilen gick konstigt men bara ibland, dom bytte gasspjäll för 7 år sedan så jag började misstänka det, då bilen agerade precis på samma sätt. Verkstaden gjorde samma bedömning och bytte gasspjället, bilen gick bra i några timmar men sen började problemen igen men denna gång tändes även motorlampan. Jag åkte direkt till verkstaden och dom kollade felkoder, tydligen får bilen en massa felkoder på i princip alla motorgivarna, gas, temp, etc.
Deras bedömning är då att sälja som reservdelsbil, det är inte värt/går inte att byta styrenheten, stämmer detta?
Är det dags för min volvo att bli slaktad efter 31000 futtiga mil?