Erik Å skrev:Viktigt (förutom att skivan får plats) är att kolvarna verkligen hoppar tillbaka en halv millimeter då bromstrycket försvinner. Så gör inte alla piratok
Går att kolla med tryckluft på nippeln innan man kopplar in hydrauliken.. men ha träklossar eller nåt emellan så inte kolvarna hoppar ur
Bra tips, visste inte om detta problem för piratok. Hann dock innan jag läste ditt inlägg justera handbromsen, sen koppla in hydrauliken och lufta. Hjulet snurrade rätt fint efteråt så jag hade nog tur denna gång. Men ska hålla tipset i minnet till nästa gång. Kunde efter luftningen också konstatera att nya bromsrörskoningen inte läckte, hurra.
Jag brukar förresten använda dubbel uppsättning utslitna belägg isf träkloss, funkar det också. Gillar att de hålls på plats av låspinnarna. Vid några tillfällen har jag även använt bromskolvsverktyg för att hålla emot.
Kan också berätta att reklamationsavdelningen på den tyska firman är en riktig plåga. Formalistiska och stelbenta. Fyll i dokumentet en gång till, ta fler foton, osv. Tanken är väl att man ske ge upp till slut. Funderar på att kräva konsultarvode för extratiden jag tvingas lägga ner pga deras tjafsiga rutiner, då kanske det blir fart på dem.
V70 2.4T -00 gamla karossen men tillv 9906 (dvs efter v20-99) B5244T AW50-42 4-stegs automat adaptiv
945 GL -93 B230FD 116 hkr M47 5vxl Manuell