Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Erik Å
#1440648
gubbstrutt skrev: sön 11 apr 2021, 21:39 Sa förtydliga en liten grej BLL gick inte i när motorn var igång på min. Annars gjorde den det so vanligt.
Prova att hoppa in, lås med fjärr, vänta 30 sekunder (då borde BLL ha gått in) och starta motorn sen ;-)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1440650
Heh, ja det där låter ju lite bakvänt :-)
Men en sak jag blev fundersam över.... På min så avaktiveras inte "låsknappen" i elhisspanelen när BLL går in, det går fint att låsa upp via dom knapparna ändå(handtag och låspigg fungerar dock inte)... Kan det möjligen vara så att det var först ~99 låsknapparna avaktiverades också...? Ingen aning...
av Erik Å
#1440652
Lucif3r skrev: sön 11 apr 2021, 21:43 Heh, ja det där låter ju lite bakvänt :-)
Men en sak jag blev fundersam över.... På min så avaktiveras inte "låsknappen" i elhisspanelen när BLL går in, det går fint att låsa upp via dom knapparna ändå(handtag och låspigg fungerar dock inte)... Kan det möjligen vara så att det var först ~99 låsknapparna avaktiverades också...? Ingen aning...
Är du säker på att du har väntat 30 sekunder?
BLL låter ju rätt meningslös om man fortfarande kan låsa upp inifrån med låsknappen :-)
Men det kanske Volvo insåg och fixade först på nästa årgång :-D
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1440659
Erik Å skrev: sön 11 apr 2021, 21:42
gubbstrutt skrev: sön 11 apr 2021, 21:39 Sa förtydliga en liten grej BLL gick inte i när motorn var igång på min. Annars gjorde den det so vanligt.
Prova att hoppa in, lås med fjärr, vänta 30 sekunder (då borde BLL ha gått in) och starta motorn sen ;-)
Ahh jag fattar (tror jag) jag larmade ju på först o starta på en gång då låste det inte från insidan.
Har även läst instruktionsboken för din årsmodell som jag sparat sen min förra bil.
av Erik Å
#1441632
Lösningen är ju helt uppenbar ;-)
Vill man låsa inifrån så kan man trycka på låsknappen på fjärren och sen omedelbart på "lås upp". Sen väntar man snällt i 2 minuter på automatisk återlåsning och då blir det utan BLL. Alltså kan man öppna både med dörrswitch och låsknoppar :-)
Ingen klaustrofobi längre :-D
Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Härligt snabbt agerat!