av HenrikLq63 - sön 04 apr 2021, 22:09
- sön 04 apr 2021, 22:09
#1439517
Hej Forumet och alla med svart bälte på Imobilizer!!
Läget är följande: 850 -97 /5 cyl 125 Kw, fått den för att kunna donera motorn till ett projekt. Alla nycklar borta.
total utriven invändigt förutom elsystemet och ratt. Imobilizer frilagd, provstartad med skruvmejsel-givetvis så hostar den till och tvärdör, startmotorn kan givet rulla på men det är stendött i maskinrummet.
Antennringen är frilagd, nyckellåset uppskruvat från nyckelhuset, Imobilizer frilagd, jag har koll på alla kablar från vä-höger i imob kontakten, osäkra ansl. är nr2, 4 till motorstyrning samt nr 7 blå som går till ett gult kont stycke baktill på instr panelen (gult 6 poligt med bara blå tråd) övriga =Ok.
Jag har elsystem för en 97:a 5 cyl bensinare 125 Kw, inget larm. reläplatsen 2/210-211 som i schemat är upptaget för c-lås-larm är INTE upptaget, endast plats 2/210 är upptagen av "tomt" skal med förbikoppling av 50E-50F.
Har jag fatta det hela rätt så är nr2 &4 för motorstyrning de kablar som sköter Go-Nogo i maskinrummet.
Ska det rackarns inte på något Jä...la sätt kunna by-pass koppla detta elsystem så att motor DJä...elen kan gå att starta.
Jag är en aning deppig av allt jag läst angående antennring, nya nycklar m.m. det hade varit som fint att kunna varmköra och kolla diverse värden innan motorn rycks ut för en donation till ett äldre karosseri!
Läget är följande: 850 -97 /5 cyl 125 Kw, fått den för att kunna donera motorn till ett projekt. Alla nycklar borta.
total utriven invändigt förutom elsystemet och ratt. Imobilizer frilagd, provstartad med skruvmejsel-givetvis så hostar den till och tvärdör, startmotorn kan givet rulla på men det är stendött i maskinrummet.
Antennringen är frilagd, nyckellåset uppskruvat från nyckelhuset, Imobilizer frilagd, jag har koll på alla kablar från vä-höger i imob kontakten, osäkra ansl. är nr2, 4 till motorstyrning samt nr 7 blå som går till ett gult kont stycke baktill på instr panelen (gult 6 poligt med bara blå tråd) övriga =Ok.
Jag har elsystem för en 97:a 5 cyl bensinare 125 Kw, inget larm. reläplatsen 2/210-211 som i schemat är upptaget för c-lås-larm är INTE upptaget, endast plats 2/210 är upptagen av "tomt" skal med förbikoppling av 50E-50F.
Har jag fatta det hela rätt så är nr2 &4 för motorstyrning de kablar som sköter Go-Nogo i maskinrummet.
Ska det rackarns inte på något Jä...la sätt kunna by-pass koppla detta elsystem så att motor DJä...elen kan gå att starta.
Jag är en aning deppig av allt jag läst angående antennring, nya nycklar m.m. det hade varit som fint att kunna varmköra och kolla diverse värden innan motorn rycks ut för en donation till ett äldre karosseri!