- tor 08 apr 2021, 13:22
#1440165
Nu blev skrikandet ännu värre och ändrat karaktär, blåröken är som innan, vissa dagar ryker det iprincip ingenting, andra dagar är det lutzendimma bakom mig, men aldrig konstant rök vid körning. Skall kolla in i intercooler röret igen senare när bilen svalnat lite.
Men en fråga på det, om jag köper en turbo från skroten, plus monteringssats. Nu har jag ju ingen bra plats att stå på och meka, om jag inte åker till morsan, men 25mil med kass turbo känns lite som att pressa gränserna. Går det så är ju det toppen men vill ju inte stå längs E4 och byta turbo
Vad bör jag räkna med i tidsåtgång för det arbetet? Jag har inte bytt en turbo förut, men är van med att skruva bilar.
När jag går igenom arbetsmomenten i Haynes-boken så ser det ju inte ut att vara ett allt för tidskrävande jobb så länge allting lirar som man vill.
Tänker egentligen om det är värt att ställa sig i GDS hall eller om man bör sikta på någonstans man kan stå mer långvarit
Men en fråga på det, om jag köper en turbo från skroten, plus monteringssats. Nu har jag ju ingen bra plats att stå på och meka, om jag inte åker till morsan, men 25mil med kass turbo känns lite som att pressa gränserna. Går det så är ju det toppen men vill ju inte stå längs E4 och byta turbo
Vad bör jag räkna med i tidsåtgång för det arbetet? Jag har inte bytt en turbo förut, men är van med att skruva bilar.
När jag går igenom arbetsmomenten i Haynes-boken så ser det ju inte ut att vara ett allt för tidskrävande jobb så länge allting lirar som man vill.
Tänker egentligen om det är värt att ställa sig i GDS hall eller om man bör sikta på någonstans man kan stå mer långvarit