-Man skall nog Passa sig och tänka efter vad man stoppar i? Även om det är Bolt on
Så är det inte Tillåtet med "Modifikation" av Turbo!
Den erfarenheten fick jag,när jag fick "Svart flagg" av Svensk Bilprovning. Jag hade nämligen stoppat i en 850 R Aggregat + Wastgate ifrån en Grupp A Turbo i 200:a serien i en 945:a! 850 R Turbon passade 945:an....de ända man behövde var att man fick vrida till Turbinhuset ett halvt varv.
Tyvärr* denna dagen,då jag rullade in på besiktningen,så jobbade en snubbe där som vanligen bara håller på och besiktigar importerade bilar. Han såg detta! Och han hade hoppat in som vikarie denna dag jag skulle dit. Han stod på sig,och sa att detta var modifierat, Och bilen underkändes! Jag vill minnas att Volvo själva var involverade i "Caset" - Men inte ens dom kunde se att det skulle vara Modifierat med en 850 R Turbo. Många Tekniker på Volvo kliade sig i hår jässan och tittade åh tittade..... (Tror Volvo skrev ett godkännande) Som jag fick ta med mig till Bilprovningen en 2:a gång då! Stelbenta som dom är......Så godkände inte den "Tekniska besiktningsmannen" Bilen. *Aldrig i livet! sa han..........
G:I:K Turboteknik i gbg hade styrt in chippet i bilen tsm med Agget, Och jag hade ett laddtryck på Max 1,4
Bilen gick bra! -Kan jag säga....Hehe