Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Krelb
#1440926
Fick hem satsen idag, verkat inte vara något fel på den. Slangarna känns som bra gummi.
Ivern tog fart också och började riva. Så nu är det bara kvar att släppa på insuget och börja fixa. Men det gör jag i morgon när jag har mer tid. Men allt som är i vägen är undan nu. Hittills har allt varit medgörligt också
av SubMarine
#1440940
På de flesta forum brukar det rekommenderas att köpa OEM för dessa vevhusslangar på grund av att de andra billigare inte håller mer än några få år. Nu var det något år sedan jag bytte på den bilen men just den långa slangen som går från oljeavskiljaren till inloppet framför turbon kändes som jag minns väldigt spräcklig (mer plast än gummi i "rören" så att säga. Men visst, det kan ju ha ändrats sedan dess.
av Libbe
#1441051
_-Den där är jobbig! :-(

Jag minns faktiskt inte! Men det är nog inte omöjligt som du säger.
Har den dessutom suttit där sedan begynnelsen? Så lär den nog sitta rätt ordentligt med.

Jag tror jag tog Termostat huset till slut! Just för åtkomstens skull. :-( :-(
av Krelb
#1441052
Alla andra är lossade på och gick relativt enkelt. Så jag räknar med att denna kommer djävlas annars har allting flutit på oroväckande bra
av Libbe
#1441054
Det räcker om du lättar på den för att få bort insuget..........
Men den är s v å r att komma åt.

*Gör den inte rund bara
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]