Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Baua
#1438218
Hej alla!
Köpte en S70 från 2000 där det bara fanns 1st nyckel med låsdosa. Undrar om det går att käpa en ny nyckel och dosa till bilen och om det finns någon på forumet som kan hjälpa till att koda och göra en nyckel. Alternativt om jag kan få råd om någon som kan hjälpa mig.

Tacksam för all hjälp
av sicnarf
#1438277
Jag kom på en sak. Om du gör tex 1-2 extra nycklar hos låssmeden. Sedan tar du och binder fast eller tejpar eller limmar fast startspärr/immobiliserdelen av nyckeln precis under plasten vid rattlåset, då borde det fungera med skomakarkopian. Du kommer då billigast undan.
av Baua
#1438421
Hej alla!
Tack för svar.
Bilen kommer bli min dotters när hon nu ska ta körkort så jag ska inte själv köra den.
Min fråga är om jag kan beställa en ny fjärrkontroll till bilen via Volvo samt en ny nyckel eller är bilen för gammal.
Är en Volvo S70 från år 2000. Nyckeln verkar gå att fixa men hur är det med fjärrkontrollen.

Mvh
Magnus
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1438452
Du kan beställa via volvo. Både nyckel och fjärrkontroller måste kodas in i bilen, vilket inte är något du kan göra själv.

Nyckel går ju "lösa" genom att sätta startspärren ur spel genom att tejpa fast den fungerande nyckeln på antennringen....... Men då förlorar du ju startspärrsfunktionen....

Det funkar väl utan gummi också. Jag […]

Ingenting. Det va låååå&ar[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]