Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Svunkan
#1437411
Lucif3r skrev: mån 22 mar 2021, 21:17 Ovanpå instrumenthuset. Bara ta bort överdelen av instrumentbrädan så ser man den, en svart box med en grön kabel i sig.
Har bytt fjärrdosan mottagarenheten samt styrenheten för c-lås.( Tagit från en annan bil, samma årsmodell. Fugerade på den bilen, den har stått strömlös ett antal månader.) Måste det anpassas med dator? För det funkar inte i min bil.
#1437450
Mja, fjärrkontrollerna är ju kodade till bilen... Men jag är osäker på exakt *var* dom är kodade. Låter mest troligt att dom är kodade till styrenheten för c-lås eller mottagaren ovanpå instrumenthuset... Men... Då borde det ju ha funkat att bara flytta över dom från donatorbilen...
Så, dom kanske är kodade i styrenheten ändå. Mycket ändrades ju -99 med styrsystemen.

Om det är samma motor i båda bilarna skulle du ju kunna prova flytta över styrboxen också. Funkar fjärrstyrningen då så är det kodat i styrboxen, och du behöver uppsöka volvo för att få dom kodade till din ordinarie styrbox.
#1437958
På två st har jag bytt mottagardosan för fjärrlåset.
Båda var begagnade från skrotad bil.

En S70 98 och en V70 99 var det dom fick "nya".
Båda hade extremt dålig räckvidd på fjärrlåset.

Det var Plug and play på båda. Funkade direkt.
Den är nog bara en mottagare/signalomvandlare åt annat styrdon.
Dvs ingen kod i den.

Centrallåsenheten är nog en annan historia.
Kanske.
Udda specade bilar

Skinnklädd panel saknas på väldig[…]

Man kan ju ladda batterierna när man k&ou[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]

Den ser ganska enkel ut vad gäller att komma […]