Urtrampningslagret tog slut på min vid 29k, kopplingen skulle ha gått länge till.. Nya lagret började kvittra vid 45k, men håller tyst efter smörjning
Gasspjället som nämnts ovan
Styr/spindelleder håller ca 20-25k
Ytterknutar helslut vid 50k
Hjullager fram 25-50k, beror på..
Stötdämpare bak sopslut vid 50k, behöver bytas långt tidigare
Fram försämras förstås också med tiden
Bromsok bak har jag bytt 4 ggr, fram 2ggr
Bussningarna i bakaxeln lär ta slut ganska fort om man inte rostskyddar dem
Krängningshämmarstag är förbrukningsvara.. byts med 10-20k intervall
Batteri 7-8 års livslängd
Generator påstås ta slut vid 40, min lever än efter 54 k
Turbo och automatlådor lär väl ta slut långt innan 50k? Har inget sånt

Vevhusvent bör väl göras vid ca 25-30k
Koppling AC-kompressor behöver shimsas typ vid 20k
Har man kört länge med obalans i framhjulen (en del bilägare bryr sig inte) så kan säkert styrväxeln vara glapp redan vid 37k
Skulle jag köpa en 37k-bil så skulle jag kolla upp kompression och sen granska bottenplattan för att se hur långt rosten har gått. Kolla noga i bakre hjulhus, infästningar för bakre stötfångare samt balkarna och konsolerna vid bakaxelupphängningen plus domkraftfästena
Bakre ljuddämparen börjar se lite rostig ut på min, kanske inte lever för evigt?

Glömde kamremmen, 18k / max 10 år. Plus vattenpump typ vart 3:e byte
Räkna med igensatt värmepaket..!
Låskistorna i framdörrarna kan börja strula vid 20 år.
Lyft på gummilisten ovanför framrutan och titta efter rostangrepp ute i vänstra hörnet och på mitten.