Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1433511
Hej jag håller på med en v70 glt från 1999 som ska bli a traktor.
Jag har hållt på med h regg å appsensor kopplade in allt för att kolla om det funkar, allt funkade och den bröt fint vid 30. Sedan kopplade jag isär allt för att kapsla in, nu har jag kopplat ihop allt. Och när den startade så gick den upp i 3000varv och sedan sjönk till 1100varv när den vanligtvis brukar ligga på 800-900varv. Och det tar lite tid innan den reagerar på gasen och varvar som mest 3500-4000varv.
Jag har gjort rent gasspjället, bytt gasspjället,bytt gaspedal och dragit ur och satt i kontakter tillexempel lmm, lambdasond och sån men inte nån skillnad. Har även kopplat ihop kablarna som dom va orginal (innan hregg) m3n det hjälpte inte. jag behöver hjälp!

Har även kopplat in felkods-dator men inga felkoder hittas.
Glömde skriva att jag har mätt matströmmen till gaspedalen, jag mätte fram 2volt där det igentligen skulle varit 12 volt
Senast redigerad av 1 V70glt99, redigerad totalt 0 gånger.
#1433565
S6024t skrev:Kan det vara kopplingspedalgivaren?
Fick av en händelse felkod på min kopplingspedalsgivare igår men jag upplevde inga problem med motorvarvtalet. Enda symptomet jag fick var att det blev lite ryckigare när man kopplade ur ibland samt ETS-lampan lysande såklart.
#1433567
Har du kollat säkringarna? Jag har för mig att matningen till gaspedalens givare brukar gå via två olika säkringar. Tappar man en av givarna kan man få liknande problem som du beskriver med att den svarar dåligt på gasen etc.

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]