Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1478172
Slangarna mellan block och kupé är ju väldigt korta så tror den förlusten där skulle vara högst marginell. Isolera tråget vet jag inte om jag tror på heller. Oljetempen är ju bra mycket långsammare att komma upp än kylvätsketempen.

Satte du dit tätningen runt termostaten? :) Annars kanske det är läge att provkoka den och se när den öppnar? Jag har också en Febi Bilstein temostat i min kärra och jag har inte märkt att det skulle ta extra lång tid för den att nå driftstemp. Men nu på vintern kör jag bensinvärmare så motorn är sällan kall vid start dock...
#1478250
Ja min förra 90c termostat från Volvo (whaler) vart ju inte ens 3 år. Innan den vart dålig.
Nu hade min bil en temperatur på 88-91c vid -12 enl datorn. I hastigheter som 90 till 50 km med full eller halv värme är det bra?.
#1478647
Körde igår utan att förvärma med bensinvärmaren, ca +2*C ute. Tog nog ca 15 minuter för nålen att ställa sig kl 3. Först ca 3 minuter på lokalgatorna där det är 30 km/h och sen 70-väg resten.
#1478727
GLIZ skrev: sön 12 dec 2021, 08:51
gubbstrutt skrev:Visst visst men jag mena om tempen var hög nog i förhållande till utemiljön?.
Jag vill påstå, nej.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Vad är bra temperatur i motorn när det är 12 minus ute då?.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9

Hej David, Har nämligen samma problem med min[…]

Kommer ingen diesel ut från pumpen.

Hej! det är nämligen så att jag ha[…]

Bakfjädrar.

På Volvo såg mekanikern när han t[…]

Hur byta drl v60cc

Min högra jättebilliga drl slocknade och[…]