Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvocola
#1402508
Lämna in bil för för att reda exkat vart den läcker olja
Den läcker inkoppling röret till turbon (ovansidan typ)
Hittar inge delar någon som kan hjälpa mig vad för delar jag beställa till detta-
Gör jobbet själv
För dom vill ha 4600kr för att fixa detta men då vill dom byta hela turbon

Den droppar lite olja just nu men inge farligt men man vill iaf fixa problemet.
Hoppas någon som vet vad de för packning samt rör jag behöver dit

Bilen är 1999 v70 t5 239hk bensin
#1402511
hmm inloppsröret är ju i plast hela vägen fram till turbon alltså den från luftfiltret till turbon. Så möjligt att det kanske är en spricka i den. I så fall behöver du en ny sån och slangklämma.
#1402514
Läker det olja ur inloppsröret (det i plast mellan turbo och luftburk) så behöver det ju inte vara turbon. Det kan ju komma från vevhusventilationen också. Är det däremot röret som ger olja till turbon så behövs 4st kopparringar.
#1402566
Marlboroman skrev: tor 17 sep 2020, 09:37 Läker det olja ur inloppsröret (det i plast mellan turbo och luftburk) så behöver det ju inte vara turbon. Det kan ju komma från vevhusventilationen också. Är det däremot röret som ger olja till turbon så behövs 4st kopparringar.
De är vevhusventilationen som strular var ner titta runt ser inte fint ut dära resten av turbo är ren och fin
#1402578
Tog bort ventil kåpan där var de olja sen vid sidorna av vevhusventilationen var de oxå massa olja färskt
Vet inte vilken jag ska beställa finns så mycket olika till v70 1998
Nog som kan tips på billigt men bra sida där jag hitat hela kitet
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]