Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1396050
Min Volvo slog jag tanken på. Det är en sadeltank.
Nu startar bilen.

Men den dör lika fort.

Varför då? Vad är det som gör så att slaget på tanken gör så pumpen får möjlighet att starta?

Det är pumpen som börjar bli väck?
#1396059
gubbstrutt skrev:Det skulle det kunna vara.
Börja med o berätta vad det är för bil och typ av motor osv.
Det är en V70 från 1999. Vanlig V70 fast med 4x4.
Motorn är en vanlig 2.5T. Manuell låda.

Nu startar inte pumpen längre efter jag har slagit på tanken.
Men när bilen var igång, så kunde man slå lite på tanken, då när bilen gick dåligt, så slog man och då hoppade motorn till.
#1396062
gubbstrutt skrev:Det låter ju som om det skulle kunna vara pumpen som du var inne på. Men garantera det kan jag inte.
Jag tror det är pumpen som börjar bli dålig. Då behöver dom väll vara i rätt läge för att starta?
#1396077
Filmen bekräftar att slår man på tanken så kan pumpen starta. Dålig pump.

Men då byter jag den! :-D
Jag tänker borra hål i plåten. Någon som vet exakt vart man ska borra?

Jag kan ta ned tanken, men jag tycker det är bättre att man gör en lucka för framtida bruk.
#1396081
Ta ner tanken, att göra en lucka är inte bra alls. Dels om du får läckage så kommer du att få en kupé som stinker bensin, sen så ser det mycket bättre ut än att göra en lucka eller rentav ännu värre å lämna hålet i plåten helt öppet.
#1396084
DayDreamer skrev:Ta ner tanken, att göra en lucka är inte bra alls. Dels om du får läckage så kommer du att få en kupé som stinker bensin, sen så ser det mycket bättre ut än att göra en lucka eller rentav ännu värre å lämna hålet i plåten helt öppet.
Jag har varit ned med tanken 3 gånger. Först läckage. Andra gången läckage igen. Tredje gången hoppade en slang bort från ett rör, alltså ned med tanken igen.

Jag tänkte göra en snygg lucka. Men frågan är vart man ska borra.
Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Att använda lyktor från 00-04 funkar me[…]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]