Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1395121
Trolidtvis ger den fel signal till farthållarens styrenhet när det är fel impedans Iockmed att den ger ström hela tiden.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av frasse4
#1395129
tojotojo skrev:Vore bra om någon annan kan uttala sig om mitt sista test angående givaren på kopplingen.

//Tony
Ja, den fungerar inte som den ska, men det kan såklart vara något annat som felar dessutom. Brytarna på pedalerna sitter i serie och det går inte att aktivera farthållaren om serien är bruten. Du kan ju prova att bygla kontakten till kopplingspedalen och se om farthållaren fungerar då. Men detta är bara som test, men ska inte köra systemet utan alla säkerhetsbrytare...
av tojotojo
#1395149
Nu fungerar farthållaren. Jag trodde först att det var givaren för kopplingen men när jag tryckte in axel med fingret fick jag utslag på multimetern. Jag fick bygga på ca 1 cm under axel så att farthållaren kan detektera att kopplingen inte är intryckt. Det är kul när man kan fixa felen själv. På volvo skulle de ha 1900 för felsökning.


Tack för all hjälp jag har fått.
//Tony
av dieselkenneth
#1395155
Kul att det verkar lösa sig men var noggrann och kolla så att kontakterna verkligen bryter när man trycker ner pedalen. Inge kul om bilen börjar gasa mera när man kopplar ur eller ännu värre när man försöker bromsa. Men kontakterna ligger ju i serie så det är bara att trycka på den andra pedalen så kopplas farthållaren ur.
Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]

Lämnat in den på reparation :party: […]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

En fundering kring XC70. Jag har idag en XC90 3.2[…]

Ojämn Tomgång.

Min B230FB motor har ojämn tomgång,vand[…]