Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derradukee
#1449110
Har nu satt dit do88 intercooler, tryckrör med tillhörande silikonslangar och även deras silikon inloppslang. I samband med borttagning av ic så sprack vattenkylarens "anslutning" så blev byte utav den också. Besiktade bilen för att lättare kunna felsöka abs problemen och återigen försöka lösa problemet som denna tråden är gjord på. Åkte 22 mil iförgår utan problem. Men igårkväll när ljudbygget blev klart så spikade bilen och levde fan, felkod på lmm.

Kan lmm ha orsakat även det försämrade laddtrycket som tråden handlar om? Mvh :-D
Användarvisningsbild
av Derradukee
#1449290
Sicken tur! Fick tag på en lmm med samma nummer som ska fungera, borde komma vilken dag som helst nu.
Hoppas verkligen att det är den, dock har min turbo fungerat.
Den har dock dött precis när man startar den ibland och tomgången har varit lite ojämn imellanåt. Samt att den laddar lite olika, oftast 0.5bar, men någon gång ibland 0.8 (vilket den ska ladda enligt BSR).
Testat byta tomgångsmotor och kollat iprincip allt. Antar att LMM kan vara dåliga ett tag innan det är så pass illa att bilen ger felkod?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1449320
Hmmm........ Vetefasen om jag är så där supervillig att hålla med om att LMM'en orsakar dåligt laddtryck... Motronic4.4 är inte så sofistikerat... När min LMM tackade för sig så startade inte bilen alls, körde med den urkopplad medans jag väntade på leverans av den nya och i princip allt på bilen fungerade precis som vanligt - inkl. turbotrycket.

Du kan ju prova rycka ur LMM och se om det blir någon förbättring.

edit: och min LMM sa tack och adjö ur det blå. Ingen som helst indikation på att den var "dålig" eller liknande. Har aldrig stött på en LMM öht. som påvisat några fel innan den varit riktigt trasig.
Användarvisningsbild
av Derradukee
#1449334
Nae jag vet inte hundra, bara hoppades på det. LMM:en dog strax efter att jag köpte bilen för ca 4år sedan. Då var det verkligen från bra till sönder dirrekt också. Ungefär som nu åkte 22mil ena dagen, dagen efter sönder efter att jag kom 500meter.

Förstår mig inte på hur det fungerar riktigt dock. Har man en fungerande lmm så går bilen skit med den urkopplad. Har man en sönder lmm så går bilen som "normalt" utan. Kopplade ur den för att ta mig hem. Luktade brända popcorn när den dog och gick riktigt fett.

Men återigen om dom andra felen jag beskrivit inte beror på LMM vad i hela helsike är det då? Bytt allt nästintill.
Skit bil... :-(
Användarvisningsbild
av Nexus
#1449455
När jag provkörde min v70 -99 inför köp så lyste motorlampa och felcod på lmm. Den laddade i princip inget alls. Lmm byttes på Volvo sen gick den som ett skott igen. Har kvar kvitto från förra ägaren.
Användarvisningsbild
av Derradukee
#1449463
Ska inte säga för mycket nu (peppar peppar ta i trä) men bytte lmm när jag kom hem från jobbet, släckte felkoden och nu har bilen laddat 0.8bar :-D :-D
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]