- mån 06 jul 2020, 07:45
#1389033
Vi är något på spåret! :)
Drog ut kontakten till LMM och det märktes en viss skillnad i gången, men när jag stoppade tillbaka kontakten så dör motorn direkt!
Lät kontakten till LMM vara av och lossade även kontakten till främre lambdasonden, bilen har nu stått på tomgång i ca 25min utan problem, stannade och drog på starten igen och motorn startade direkt! Så den verkar ju fungera i limp home mode, så då verkar ju främre sonden ha gjort sitt.
Men det här med LMM, hade felkod på denna och den byttes ut mot en begagnad som vi vet fungerar, dock skiljer art.nr men enligt diverse källor så ska det vara samma på alla 92-97, frågan är nu om dessa uppgifter verkligen stämmer, eller om det trots allt finns nåt galet med den "nya" eller om det faktiskt finns olika varianter!?
För som det är nu så får man ju leta tag på en ny främre lambdasond, och då kanske mest troligen även en ny LMM också?
Drog ut kontakten till LMM och det märktes en viss skillnad i gången, men när jag stoppade tillbaka kontakten så dör motorn direkt!
Lät kontakten till LMM vara av och lossade även kontakten till främre lambdasonden, bilen har nu stått på tomgång i ca 25min utan problem, stannade och drog på starten igen och motorn startade direkt! Så den verkar ju fungera i limp home mode, så då verkar ju främre sonden ha gjort sitt.
Men det här med LMM, hade felkod på denna och den byttes ut mot en begagnad som vi vet fungerar, dock skiljer art.nr men enligt diverse källor så ska det vara samma på alla 92-97, frågan är nu om dessa uppgifter verkligen stämmer, eller om det trots allt finns nåt galet med den "nya" eller om det faktiskt finns olika varianter!?
För som det är nu så får man ju leta tag på en ny främre lambdasond, och då kanske mest troligen även en ny LMM också?
V70N 2,4T AWD -02 // V70 GLT -00
http://www.volvoturbo.net
http://www.volvoturbo.net