Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1388042
Bilen rycker till från 2 till 3an. Har läst ut felkoder och får P0136 powertrain /P0137 powertrain. Tror det är lambda sond? Om jag inte minns fel?

Har tidigare bytt bränslefilter + gjort en service.

Senaste jag gjorde var att byta bakre avgasröret. Kan det ha med det att göra? Tacksam för svar. :-/
#1388187
Du har ett motsvarande momentstag framför motorn också.
Nere under mellan växellåda och subframen.
Är den kass känns det mer i bilen än om övre bakre är kass.
Kan heta att från "nedre momentstag" till främre/nedre motorfäste.

https://www.tradera.com/item/343526/353 ... s70-v70-00
#1388275
MickeM skrev:Är den kass känns det mer i bilen än om övre bakre är kass.
Objection! Jag märkte inte ett skit när mitt undre hade lossnat. :P
När övre var kasst dock? hugg, ryck och knyck varje gång man kopplade ur eller gasade på kraftigt.
Däremot kan jag mycket väl tänka mig att ett sop-slut(eller rent av avsaknad av) undre fäste känns mer om övre också är lite lagom halv-sliten än vad det gjorde i min bil.

Med det sagt bör givetvis alla bussningar och fästen ses över och vara i bra skick. Dom jobbar ändå tillsammans, och är då ena slut så får dom andra jobba betydligt hårdare och slits då ut i förtid.

Kontrollera även det högra fästet(synes från höger hjulhus), är det slut så behöver det visserligen inte kännas i bilen(i mitt fall gav det dock markanta vibrationer, men det var tokslut!) - men just den bussningen kan orsaka betydligt större skador när det är slut än dom andra(bl.a. skrota drivaxlar om det är riktigt illa, själv hade jag nog bara tur att mina drivaxlar klarade sig).
Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.