Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CurtG
#1382423
Cigarettuttaget bara försvann ned i panelen!! Kan känna att ett av "tungorna" är av.
Hur kan jag demontera panelen för ersättning eller återmontering av uttaget på annat sätt?
Bilagor
Växelspakspanel S70.JPG
Växelspakspanel S70.JPG (311.38 KiB) Visad 1027 gånger
#1382437
Lirka upp panelen som myntfacket och stolsvärmarknapparna sitter i, har för mig att den bara sitter med några snäppen i bakkant. Då kommer du nog åt att trycka tillbaka uttaget.. Några droppar snabblim brukar kunna fungera som ersättning för avbrutna plastsnäppen :-)
Men om du verkligen använder uttaget till cigg-tändare kanske det blir för varmt för att limma.. Ingen verkar veta exakt vilken "specific temperature" som den uppnår innan den poppar ut.
https://www.youtube.com/watch?v=JnXCZbZipJg
#1384043
Tack för tips! Det gick fint att lossa själva panelen.

- Dessvärre, ledningarna till cigguttaget mfl är så korta så att man får bara glänta på panelen för att få in fingrarna. Och då kunde inte jag pilla kontakten på plats. Dessutom hade en av ledningarna, ett mikroplattstift glidit ur. Jag gav upp, och anslöt laddkabeln till baksätets uttag i stället. "Nice-try!

Som i rubriken, någon som fått P3.0.3 […]

Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]

Motortvätt, vad tänka på?

Vill slänga in en varning, en ballast till […]