av bgHunter - ons 27 maj 2020, 16:03
- ons 27 maj 2020, 16:03
#1382121
Som titeln lyder så har jag efter ett hjul- och däckbyte fått leva med att vid högre hastigheter (60+ km/h) skakar antingen ratten eller "chassit". Det är svårt att förklara. Skakningarna kommer och går på måfå känns det som, men försvinner nästan helt vid gaspådrag. Det märks inte heller alls vid lägre hastigheter.
Jag bytte från en uppsättning 16" orginal-fälgar med 195mm breda däck till 17" R-fälgar med 215mm bredd. Med de gamla hjulen rullade allt som det skulle, jämnt och fint. Ska även tillägga att de nya fälgarna är balanserade och ombalanserade efter jag åkte tillbaks till verkstaden som gjorde jobbet.
Det gjordes en kontrollbesiktning av bilen i början av Maj där jag endast fick anmärkningar på diverse lyktor och dioder samt bromsbelägg vä. fram och där besiktningsmannen sa att bilen såg mycket bra ut undertill.
Kan det vara drivaxlar? Hjullager? Drivknutar?
Jag är ingen expert på bilar och mekar inte själv. Därför är jag lite vilse.
Tacksam för svar
Jag bytte från en uppsättning 16" orginal-fälgar med 195mm breda däck till 17" R-fälgar med 215mm bredd. Med de gamla hjulen rullade allt som det skulle, jämnt och fint. Ska även tillägga att de nya fälgarna är balanserade och ombalanserade efter jag åkte tillbaks till verkstaden som gjorde jobbet.
Det gjordes en kontrollbesiktning av bilen i början av Maj där jag endast fick anmärkningar på diverse lyktor och dioder samt bromsbelägg vä. fram och där besiktningsmannen sa att bilen såg mycket bra ut undertill.
Kan det vara drivaxlar? Hjullager? Drivknutar?
Jag är ingen expert på bilar och mekar inte själv. Därför är jag lite vilse.
Tacksam för svar