Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Johnfred
#1381239
Hej.

Är helt ny här men jag förstår att de som vet mest om Volvo befinner sig i detta forum.

Min förhoppning är att få hjälp av de riktigt kunniga därför att jag vill besiktiga min trimmade T5 i Finland som jag importerat hit som flyttgods. Har ägt den i över tio år och den var ombyggd i Sverige innan jag flyttade till Finland.

Besiktningsmannen här tog en gratis titt på bilen och verkade genuint intresserad. Han sa att det finns ett gäng grejer jag måste göra för att få den godkänd för gatan.

Jag behöver ställa ner den till under 300 kusar med Haltec:et och skaffa intyg på mätningen av motoreffekten. Byta kamaxeln, fjäderben, stötdämpare, bromsskivor, bromsok och klossar till 850 R samt ha kvitto på dem.

Skulle någon vilja vara bussig och hjälpa mig leta fram Volvo originaldelar artikelnr för dessa delar så skulle jag vara jättetacksam! Det är dem jag behöver köpa men måste räkna på allt och hitta rätt delar som faktiskt passar på en Volvo 850 T5 -94. :-)

Tack på förhand f.d svensken Johnfred
Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]