Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av steman
#443
Dyr fråga?

Sitter på jobbet å frugan ringde. Varningslampa hade tänts och enligt boken så betyder det motorelektronikfel.

Det har någon gång kännts som att gasen inte ger direkt gensvar, styrbox? Självklart händer det Fredag kl 17...

Någon som har en susning? Dör bilen för mig eller exploderar det? :/

//Tomas

Ps. V70 -98 GLT.
av andezon
#446
hej
går bilen som det ska är det ingen fara att köra med den

oftas är det en lambdasond som är sönder eller så är det problem med luftpumpen, men som sagt går bilen som den ska så är det inte farligt att köra . självfallet får du köra till verkstaden på måndag o be de kolla felkoderna....


mvh Andezon
av steman
#454
Ok, lambdasonden stämmer ju rätt bra överens med att den känns lite seg i gaspådraget ibland.

Får väl se vad verkstadskillarna säger...

Tack för snabbt svar

//Tomas
av Bengan
#859
Hejsan, hur har det löst sig med felet? Min V70-99 har fått liknande problem. Den känns lite orkeslös och går ryckigt innan den blir varm.

// Bengan
Användarvisningsbild
av v70r/awd
#869
Bengan skrev:Hejsan, hur har det löst sig med felet? Min V70-99 har fått liknande problem. Den känns lite orkeslös och går ryckigt innan den blir varm.

// Bengan
på en -99 är felet troligen spjällhuset!
Användarvisningsbild
av v70r/awd
#870
steman skrev:Dyr fråga?

Sitter på jobbet å frugan ringde. Varningslampa hade tänts och enligt boken så betyder det motorelektronikfel.

Det har någon gång kännts som att gasen inte ger direkt gensvar, styrbox? Självklart händer det Fredag kl 17...

Någon som har en susning? Dör bilen för mig eller exploderar det? :/

//Tomas

Ps. V70 -98 GLT.
om gasen ej regerar så är felet troligen spjällpotentiometer
av andezon
#923
Detta är en 98! alltså med gasvire inte etm...
Köpråd

Skrev in en annan tråd. Men en hybrid med to[…]

Hej, Som rubriken lyder har min V50 1.6d frå[…]

För det mesta så hoppar den igång[…]

Fått hem en momentnyckel som mäter 5-70[…]