av HCP - lör 16 maj 2020, 05:03
- lör 16 maj 2020, 05:03
#1380070
Lyft ur en B5244T3 ur en XC70 -99 och ska in med en B5244T3 från en V70 -00
De skiljer sig däremot lite, bl.a. i anslutningen till övre slang intill termostaten samt givare för temperaturen intill termostat, kamaxelgivare och en givare vid svänghjulet samt VVT.
Kabelstammen från 99;an sitter kvar i bilen, tänkte återanvända och bara stifta om kontakterna till givarna då alla kablar är lika till färg och antal, bara kontakterna skiljer sig.
Tänkte slippa riva ut den som sitter och krångla med specialverktyget för boxarna om det absolut inte är nödvändigt.
Frågan är - är kabelstammarna annorlunda på fler sätt, att signalerna tar andra vägar eller liknande så att kabelhärvan från nya måste flyttas med? Kan styrboxarna slå bakut tro, då vi inte har de som satt ihop med nya motorn nämligen. (har väl med i planen att de kommer jävlas, så är förberedd )
Någon med erfarenhet får gärna flika in med tips
De skiljer sig däremot lite, bl.a. i anslutningen till övre slang intill termostaten samt givare för temperaturen intill termostat, kamaxelgivare och en givare vid svänghjulet samt VVT.
Kabelstammen från 99;an sitter kvar i bilen, tänkte återanvända och bara stifta om kontakterna till givarna då alla kablar är lika till färg och antal, bara kontakterna skiljer sig.
Tänkte slippa riva ut den som sitter och krångla med specialverktyget för boxarna om det absolut inte är nödvändigt.
Frågan är - är kabelstammarna annorlunda på fler sätt, att signalerna tar andra vägar eller liknande så att kabelhärvan från nya måste flyttas med? Kan styrboxarna slå bakut tro, då vi inte har de som satt ihop med nya motorn nämligen. (har väl med i planen att de kommer jävlas, så är förberedd )
Någon med erfarenhet får gärna flika in med tips
If you can´t convince them - confuse them!
Vida/Dice finns i Sundsvall om du behöver hjälp med utläsning...
Vida/Dice finns i Sundsvall om du behöver hjälp med utläsning...