Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1377969
Tjena jag undrar om nån känner till dimensionerna på nedre kupol muttern till bakstötdämparna.
De har rostat fast på min bil och på de bilar som står på skroten. Jag måste värma o sådana grejor har inte jag.
Så jag måste skaffa nya muttrar före jag åker i väg o byter stötdämpare. De är dessutom helt slut det blir rörtången. Kanske slipa ned muttern så den ev brister. Vill slippa dra av bultarna i bryggan de är fasta och så är de koniska. Mutter tänkte jag skaffa på swedol eller nått.
Bil V70 99a gen 1.
Tack i förväg.
#1380600
gubbstrutt skrev: tis 19 maj 2020, 01:56 ..Jag drog av bulten den sitter på. På en bil på skroten. ..
Det låter uppmuntrande, tack :-D Kanske läge att spraya på rostlösare några dagar innan operationen

Apropå inget, jag funderar på att skifta plats på fjädrarna alltså sätta vänster fjäder på höger sida för att jämna ut slitaget. Både fram och bak. Det måste väl fungera, vad jag förstår är fjädrarna likadana? What could possibly go wrong? :-)

Som i rubriken, någon som fått P3.0.3 […]

Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]

Motortvätt, vad tänka på?

Vill slänga in en varning, en ballast till […]