Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1376224
Hei.

Har fått tak i en R og det første jeg gjorde var og fjerne den orginale dump ventilen og sette på lokk, jeg har kjøpt en ny dump ventil (type hybrid) og fått koblet den opp, men nå så begynner bilen og riste/kutte når jeg oppnår max ladetrkk (0,8 den er chippet).
Er dette et kjent problem?

En annen ting er det at når jeg holder forsiktig gass og måleren viser 0,4 vacum så hører jeg den dumper luft når jeg slipper peddalen, hvis det stemmer at måleren viser 0,4 for lite så lader jo bilen 1,2 egentlig, men jeg har prøvd med 2 forskjellige målere (bsr) og di viser det samme, er det normalt eller kan jeg gå ut ifra at begge viser feil?
#1376267
Går den inte riktigt på fullt laddtryck så får man gå igenom och kolla att ventilen är riktigt monterad och justerad.

Ventilen öppnar ju så fort det blir en skillnad i tryck. Så även om du har vacuum i insuget så kommer ventilen att öppna när du släpper gasen.
#1376294
Är man säker på att inget med monteringen gått snett så är det antingen en fråga om justering eller så är ventilen av låg kvalitet och läker ut luft. Så om du sätter tillbaka original eller pluggar anslutningen till den nya ventilen och kör och problemet försvinner så lär man börja leta efter luftläckage.
#1376304
Da har jeg fjernet den nye ventilen og blendet igjen tilkoblingen og den oppfører seg likt. Eneste røret jeg har tatt av er det som går fra turbo og over motor og ned igjen og det virker rett der. Men jeg ser i bunn av innsug slangen så går det et ganske stort rør (15-20mm diameter) som går til fremsiden av motor den sitter ikke skikkelig så mulig den kan dra falsk luft derfra

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]