Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jakkeboii
#1376588
gubbstrutt skrev: sön 26 apr 2020, 15:08 Hur gick det ?
Det är löst, det var tändspole 2 som gått sönder så det har läckt in olja ovanifrån, så det blir att byta. Men vad är bäst, en helt ny eller bättre begagnad? För jag kommer inte byta alla med tanke på att dom är i bra skick.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1376599
Själv köpte jag 2 spolar beggade på delplocken för 120 spänn som gått hur långt som helst men funka gjorde det. Har en kvar som jag inte vet skicket på.
Det läcker inte in olja ovanifrån för att spolen e paj så kolla om brunnen fylls upp igen. Har du en jävla tur är det nån som fyllt på olja o missa hålet. Eller packningen i locket är gammal och otät. Otur vevhus ventilationen igensatt eller slangen vid oljelocket paj. Alltså de grejor som Lucifer nämde tidigare. Resten då?

Så här kollar du vevhusventilationen
av SubMarine
#1376621
Jag brukar köpa begagnade Bosch-tändspolar från skroten (Bildelsbasen) som gått mindre än 20000 mil. Kostar runt en hundring styck och kvalitén är bra. Köpte en spole från Biltema till samma bil för några år sedan men den höll bara i ett år.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1376630
Ingen sämre kvalitet på den spolen jag satte i min S70 00a Det var en Bosch spole det med. Den hade gått 30k mil den går än spolen alltså
bilen vart påkörd på parkeringen av mina pundar grannar. Har man tur kan man hitta nästan nya grejor på delplocken.se.
Men det är ju lättare att beställa på bildelsbasen om man inte bor nära nog..Kylare och dyligt samt bromsar brukar kag köpa nytt.
av Jakkeboii
#1376661
gubbstrutt skrev: mån 27 apr 2020, 00:46 Själv köpte jag 2 spolar beggade på delplocken för 120 spänn som gått hur långt som helst men funka gjorde det. Har en kvar som jag inte vet skicket på.
Det läcker inte in olja ovanifrån för att spolen e paj så kolla om brunnen fylls upp igen. Har du en jävla tur är det nån som fyllt på olja o missa hålet. Eller packningen i locket är gammal och otät. Otur vevhus ventilationen igensatt eller slangen vid oljelocket paj. Alltså de grejor som Lucifer nämde tidigare. Resten då?

Så här kollar du vevhusventilationen
Glömde skriva att tändspolen har släppt i gummit så den går att dra isär helt. Men jag kikar på bildelsbasen om jag hittar nått.

Det är heller inte alltför ovanligt att […]

Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]