Sida 1 av 1

noll komp med trasiga ventiler??

Postat: sön 11 mar 2007, 10:11
av AjZman
Hej alla.

Jo det är som så att jag har en 855 glt -93 tysk import med några mil på mätaren.
Den hadde ståt still ett par veckor och jag skulle starta den, men den tända bara engång sen började den låta som en hes anka ni förstår nog hur jag menar.

Det första var ju att riva kammrems kåpan och upptäcka att insugs kammen hade hoppat 4 kugg åå skit tänkte man ju då.

så jag undrar om ventilerna kröcks eller om det finns chans att dom klarat sig. Med rätt instälda kammar har jag ca 4 bar i cylindrarna.
motorn kan ju vara slut så det är därför det låga trycket för det borde väll bli noll med trasiga ventiler eller??

Postat: ons 14 mar 2007, 13:10
av ketto
dom har nog krökts! Tror de nästan räcker me 1 hack fel så blir de kris!

Postat: sön 18 mar 2007, 19:17
av niklas gson
prova att lägga kammen i 0 läge på cylindern o kör in tryckluft genom tändstifts hålet e det tätt då e det ok eller pyser det då e det skit :)

Re: noll komp med trasiga ventiler??

Postat: fre 23 mar 2007, 19:11
av *pettson*
AjZman skrev:Hej alla.

Jo det är som så att jag har en 855 glt -93 tysk import med några mil på mätaren.
Den hadde ståt still ett par veckor och jag skulle starta den, men den tända bara engång sen började den låta som en hes anka ni förstår nog hur jag menar.

Det första var ju att riva kammrems kåpan och upptäcka att insugs kammen hade hoppat 4 kugg åå skit tänkte man ju då.

så jag undrar om ventilerna kröcks eller om det finns chans att dom klarat sig. Med rätt instälda kammar har jag ca 4 bar i cylindrarna.
motorn kan ju vara slut så det är därför det låga trycket för det borde väll bli noll med trasiga ventiler eller??
4 bar låter lågt. I med två klunkar olja i varje tändstifts hål och mät igen.
höjs kompet är det ringarna. ÄR kompet detsamma är det ventilerna som inte tätar.

Postat: sön 25 mar 2007, 10:56
av AjZman
Tack för tipsen ska kolla dessa.