Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Erik Å
#1365925
gubbstrutt skrev: fre 21 feb 2020, 21:49 Jo jag undrade om det var före bytet det läckte?
Och sedan undrar jag vart du köpt den där kamera grejen skulle med vilja ha nått liknande?
Det var när bilen var kanske 2-3 år som jag fick en blå fläck på mattan och kylarvätska försvann. Men sen avtog problemet så jag har inte brytt mig om det... På senare tid har inte kylvätskenivån minskat märkbart

Endoskopet var något billigt som jag köpte på ebay innan postavgifterna höjdes.
Har ett med 5mm diameter, det ger hyfsat skärpedjup men funkar jättedåligt med vinkelspegel.
Det andra är 8mm i diameter, dåligt skärpedjup men ger hygglig bild med spegel. Det var den jag fotade med här
Sen får man ladda ner ett program som heter AMCap. Demo/gratisversionen går bara begränsad tid, sen får man starta om den
Nåt i den här stilen var det, minns inte fabrikat eller säljaer. Sök på USB endoscope
https://www.ebay.com/itm/7mm-Android-En ... 2884718655
Det kanske går att hitta liknande på amazon.de, om det står "fulfilled by Amazon" i beskrivningen så skeppas de från europa och då ska man ju slippa tull och moms
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1365927
Lucif3r skrev: fre 21 feb 2020, 22:06 Dags att aktivera windows hörrö ;-)
Endoskåp finns det en uppsjö utav, både som kopplas till dator och telefon, och helt fristående om man vill det. Kolla på amazon.de t ex https://www.amazon.de/dp/B07ZLS6Y7P/?co ... _lig_dp_it
Sänt där vet jag inte ett skit om men jag har polare som är vassa på sånt så det ordnar sig. :-)
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1365930
@Erik Å, Ok tack för svaren. Jo ett fri stående som Lucifer nämner ovan vore något tolkar det som om man inte behöver ha nåra tjusiga telefoner då?
av Erik Å
#1365931
Det verkar inte gå att aktivera på den här Win10 skräplaptopen som är köpt begagnad, den fastnar bara i felmeddelanden. Den "riktiga" datorn går fortfarande under Win7 :-)
av Erik Å
#1365932
gubbstrutt skrev: fre 21 feb 2020, 22:16 .. tolkar det som om man inte behöver ha nåra tjusiga telefoner då?
Kolla att det står "PC", så ska det nog fungera på en vanlig dator. Det ena av mina har vanlig (stor) USB-kontakt, det andra har en dubbelkontakt som passar både i PC och telefon..
av Erik Å
#1365942
Tja, den ser ju smuttig ut :-) Vore förstås skönt slippa använda dator eller telefon men det kostar lite mer. Du får väl kolla recensioner..
Tänk på att kameran bara tittar rakt fram. Sen brukar det följa med en 45-graders spegel som man snäpper fast längst ut för att kunna titta åt sidorna men de är tydligen av miserabel optisk kvalitet...
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1365943
Jag skulle ju behöva nått som ser i alla vinklar eller åt sidorna med. Få in nån spegel i en cylinder genom tändstifthålet verkar svårt?
av Erik Å
#1365945
gubbstrutt skrev: fre 21 feb 2020, 23:01 Få in nån spegel i en cylinder genom tändstifthålet verkar svårt?
Vinkelspegeln som följer med USB-kamerorna sitter i ett rör som bara har obetydligt större diameter än kameran..
Minns att när jag hade ventilproblem på min första bil, en Ford Taunus, så gjorde jag en rektangulär vinklad spegel fastsatt på en ståltråd. Den gick precis in genom tändstiftshålet.

Lekstugan med värmepaketet fortsätter. Jag klurade ut att om jag kopplar på slangar och skickar in varmvatten så borde man se med värmekameran att bara vissa kanaler blir varma.. Men nope, allt blir hur varmt och fint som helst. Fullt vattenflöde genom paketet. Jag kanske har råkat spola bort eventuella skräp som blockerade kanalerna..?
IMGT0022.PNG
IMGT0022.PNG (34.65 KiB) Visad 411 gånger
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Fjållträsk

Montering av hardwire-kittet till nya dashcamen, t[…]

Fungerar låset? Kolla sladdarna mellan lucka[…]

Kan det vara någon glapp eller något[…]