Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wallentin
#1359912
Har en volvo v70 1998, som det bara blåser i ansiktet händer ingenting när jag ändra till framrutan eller fötterna. Är det elmotorer till luftspjällen eller styrs det med vakuum?
av wallentin
#1360075
Har kollat nu lyckades fixera spjället till vindrutan. Men inget av spjällen går att ändra med vredet allt är dött men nu blåser det på vindrutan som det ska det går får duga.
av Jpabsv7o
#1363717
Hej, Ta bort minus på batteriet och vänta ca 30 min anslut sedan och se om det händer något, Inget alls troligen EEC är trasig. Ha radiokod tillhands om du har orginalradion. Bästa är se om det finns felkoder. Bara Volvo/Bilia har denna utrustning för P2 97-00. Finns kanske någon privatmek men detta är sällsynt.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1363778
Jpabsv7o skrev:Bästa är se om det finns felkoder. Bara Volvo/Bilia har denna utrustning för P2 97-00.
Knappast.
KKL409.1 kabel ~100 spänn, vol-fcr finns att hitta gratis via google. En laptop kan man få tag på för en tusing eller ännu mindre, om man inte redan har en.
Finns även numera en mobilapp för android som enl. utsago ska fungera, inget jag provat själv dock.
99-00 utläses med Vida+DiCE. DiCE kostar en tusing typ, Vida kan man få tag på gratis. Och en laptop då...
99-00 kan man dock läsa ut mycket med en vanlig universalsläsare, t ex ELM327.

Volvo använde sig utav en VCP-2000, den är givetvis svår att få tag på och kostar flis(runt 20 papp). Men det enda den kan som vol-fcr inte kan är att utföra vissa programmeringar och utläsa fenix 5.2 koder(vilket man som privatperson gör med en LED för en 10a istället).

Det blir kanske inte så lätt när d[…]

Justering Halvljus

Vilken av de inringade skruvarna höjer man ha[…]

Missljud i bilen

Har en V70 D3 2.0 mk3 2016 som jag bytte till Somm[…]

Tänker att det kanske går att koppla in[…]