- lör 18 jan 2020, 19:33
#1359569
Hej.
Jag har en Volvo v70xc från 1998 som nyligen dog på min parkering.
Allt började med att jag körde in på parkeringen och jag ansåg att jag borde ligga mer till höger. Jag backade ut och skulle köra in.
Då dog motorn när jag gick från R till D på automaten. Riktigt skämmigt. Men det verkar som att det är inte mekaniskt fel för väntar man ett tag så kan man starta motorn, men den där snabbt och den är hackig. Försöker man starta den igen så startar den inte. Utan man måste vänta ett tag så den får vila upp sig.
Så jag misstänker att det är antingen bränsle eller elfel. Lambdasonden lyser och det gör även den stora pilen. Det är automat med andra ord.
Så vad tror ni är fel?
Kan det vara fördelaren?
Eller kan det vara bränslespridarna som ej får några pulser?
Detta brukar väll vara ett vanligt fel?
Jag har en Volvo v70xc från 1998 som nyligen dog på min parkering.
Allt började med att jag körde in på parkeringen och jag ansåg att jag borde ligga mer till höger. Jag backade ut och skulle köra in.
Då dog motorn när jag gick från R till D på automaten. Riktigt skämmigt. Men det verkar som att det är inte mekaniskt fel för väntar man ett tag så kan man starta motorn, men den där snabbt och den är hackig. Försöker man starta den igen så startar den inte. Utan man måste vänta ett tag så den får vila upp sig.
Så jag misstänker att det är antingen bränsle eller elfel. Lambdasonden lyser och det gör även den stora pilen. Det är automat med andra ord.
Så vad tror ni är fel?
Kan det vara fördelaren?
Eller kan det vara bränslespridarna som ej får några pulser?
Detta brukar väll vara ett vanligt fel?
Senast redigerad av 1 Volvo742, redigerad totalt 0 gånger.
Volvo 740 -88 Såld
Volvo 740 - 88b Såld
Volvo 850 -92 Såld sedan krockad (inte jag)
Volvo XC70 I -98 Bruksbil.
Volvo 740 - 88b Såld
Volvo 850 -92 Såld sedan krockad (inte jag)
Volvo XC70 I -98 Bruksbil.