- fre 10 jan 2020, 12:02
#1358184
Hej!
Nu är det så att min 850 TDI har börjat krångla ganska ordentligt och jag skulle behöva lite tips och råd.
Kylarvattnet är rostfärgat och vid gaspådrag så trycker den ur sig vatten. Den har lite problem att hålla motor temperaturen.
Dock så är det inge synligt tecken på att det är olja i vattnet eller vatten i oljan. bilen har gått 40k mil. rent spontant så känns det som att det är topplockspackningen men jag vet inte hur man kan förklara den orangea färgen på vattnet. Ska tilläggas att det blir en hinna med rost kvar när vattnet har torkat (inegn olja). Bilen beter sig i övrigt helt normalt och har inga problem med kraft eller vid start. Ibland kan bilen dock gå in i nån form av limp mode då den tappar allt vad laddtryck heter och blir fruktansvärt slö. Detta sker efter hård körning.
Tack på förhand!
Nu är det så att min 850 TDI har börjat krångla ganska ordentligt och jag skulle behöva lite tips och råd.
Kylarvattnet är rostfärgat och vid gaspådrag så trycker den ur sig vatten. Den har lite problem att hålla motor temperaturen.
Dock så är det inge synligt tecken på att det är olja i vattnet eller vatten i oljan. bilen har gått 40k mil. rent spontant så känns det som att det är topplockspackningen men jag vet inte hur man kan förklara den orangea färgen på vattnet. Ska tilläggas att det blir en hinna med rost kvar när vattnet har torkat (inegn olja). Bilen beter sig i övrigt helt normalt och har inga problem med kraft eller vid start. Ibland kan bilen dock gå in i nån form av limp mode då den tappar allt vad laddtryck heter och blir fruktansvärt slö. Detta sker efter hård körning.
Tack på förhand!